10 obiective simple pentru 2019 (şi pentru restul vieţii tale)


Anul acesta, am pornit cu o listă simplă de obiective în locul celor uriaşe pe care ajungeam să le ignor. Desigur că am şi eu planuri pe termen lung, ca aproape orice om preocupat de viaţa sa, dar nu le mai consider „destinaţii”, ci încerc să mă bucur de călatorie.

Am descoperit pe site-ul thedolectures.com (pe care ţi-l recomand, apropo), câteva lucruri pe care le poţi face pentru tine. S-au potrivit perfect cu acest început de an şi cu ce îmi doresc pentru mine, aşa că le-am adăugat un fundal verde (ah, ferigile dintr-o pădure din Grecia, o amintire din concediul din 2018). Am printat imaginea şi am pus-o pe micul meu „panou” inspiraţional (mai multe despre el într-un articol viitor). O poţi descărca şi tu de aici, dacă vrei să o printezi.

Cum să ai grijă de tine?

sărbătoreşte lucrurile mărunte – e important să ne bucurăm şi de micile noastre realizări, nu doar de cele măreţe. Bea un ceai dintr-o cană faină pentru că azi ţi-a ieşit un task aşa cum ţi-ai dorit sau pentru că ai reuşit să te trezeşti devreme.

sărbătoreşte lucrurile importante – şi pe lângă ale tale, sărbătoreste-le şi pe ale celor din jur – cred că e bine să susţinem iniţiativele frumoase şi să îi încurajăm pe cei apropiaţi în activităţile lor.

nu te compara cu ceilalţi – sau cu tine, cea/cel din trecut; mi-a rămas în minte „don’t compare your beginning to someone else’s middle” şi încerc să o aplic în orice – sport, gătit, job etc.

fă-ţi timp pentru mişcare – chiar citeam zilele trecute un articol al Elenei Stanciu despre mişcare vs. sport (ţi-l recomand cu drag, are nişte sfaturi faine). Eu simt că am făcut progrese faţă de anii trecuţi, dar vreau ca mişcarea să fie parte din stilul meu de viaţă, pentru că am descoperit că nu mă simt motivată de obiective precum „trebuie să slăbesc 2 kg” sau „trebuie să fac sport”.

mănâncă bine – atenţie, nu vorbim despre a mânca sănătos. Fie vorba între noi, am început să nu mai clasific mâncarea drept sănătoasă vs. nesănătoasă pentru că nu funcţionează pentru mine. Aşa că încerc să mănânc mai puţin haotic, să gătesc acasă cu ingrediente de calitate, multe legume şi fructe şi să beau multă apă.

caută binele – ei bine, am făcut deja un demers important şi am lansat website-ul Kinde. Care asta îşi propune (printre altele): să caut binele şi să strig în gura mare pe unde l-am găsit, ca să îl vadă şi alţii. Pe lângă faptul că trebuie să fim mai recunoscători pentru ce avem, ar fi frumos să încercăm să răspândim bunătate în jur, nu crezi?!

nu mai fi aşa dur(ă) cu tine – nu ştiu tu cum eşti, dar eu am fost obişnuită să îmi setez nişte super-standarde, demne de o super-girl. Şi e cam obositor să încerci mereu să le atingi, aşa că în 2019 o să privesc lucrurile mai relaxat, ceea ce te îndemn şi pe tine.

odihneşte-te şi nu te simţi vinovat(ă) pentru asta – slow down. E uşor să ne lăsăm prinşi în nebunia vieţii de zi cu zi, unde toată lumea aleargă după ceva. Dar dacă ai o sâmbătă liberă, ce ar fi să faci un lucru pe care ţi-l doreai de multă vreme, în loc să faci curăţenie prin casă? Cred că un somn bun sau o plimbare, o să îţi facă mult mai bine şi sigur nu se supără nimeni că nu ai şters praful 🙂

apreciază-te şi bate-te pe umăr – asta nu sună aşa bine în română, dar cred că ai înţeles ideea. Nu trebuie să îţi ţii discursuri motivaţionale în faţa oglinzii, dar e important să îţi mai spui din când în când cât de grozav(ă) eşti.

culcă-te devreme – multă vreme mi se părea că dacă mă culc devreme, e un semn că am îmbătrânit. Dar cui îi pasă? Un somn odihnitor e perfect dacă începe cu o carte bună şi de pe la 10:00-10.30. Nu îmi iese mereu, dar am pus-o pe lista de priorităţi.

Cu ce ai completa lista de mai sus?

2 Comments

Vio
Reply 05/01/2019

Spune in fiecare zi "TE IUBESC!" celor dragi de langa tine.Magia acestor cuvinte declanseaza o stare de bine in jur,iar pupicii primiti te intaresc pentru momentele grele.💗😘

    kindnessandconfetti
    Reply 08/01/2019

    Ce frumos! Da, şi eu cred ca e important sa rostim cuvintele astea doua cat mai des :)

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *